Miért pont pedál?
Bence:
Nagyon tetszett nekünk ez a szó, benne van a hajtás, energia. Tetszik amikor igét képezünk belőle, a pedálozás, amiben mindenképpen benne van, hogy valahonnan valahová el akarunk jutni. Egyértelműen kötődik a bicajozáshoz, ugyanakkor nem
kötődik a bicajozásnak egy különösebb területéhez sem, hiszen minden bringán van pedál
Tamás:
Láncreakció, Bike FM, 500 Watt és már nem is emlékszem hány variáció után egy napon megkérdeztem két barátom véleményét is, valamint segítségül hívtuk az AI-t is, és egyszerre mindenkinél a „Pedált” dobta a gép. Bencének is tetszett, másoknak is, nem is agyaltunk tovább. Személyes vonatkozás, hogy életem első publikált bringás fotója még a 90-es években szintén Pedál néven futó nyomtatott magazinban jelent meg.


Kiknek szól a műsor?
Célok célcsoportok
A magyarok 2/3-a szokott kerékpározni és 16%-uknak ez az elsődleges közlekedési eszköze. A bringa tehát közügy és kényes ügy is: helyet követel magának az utakon, mára a legtöbb nagyváros közlekedésének szerves részévé válik Budapesten és világszerte is. Az e-bringázás terjedésével egyre többen jönnek rá, hogy ez az egyéni közlekedés leghatékonyabb eszköze és a fenntarthatóság egyik fontos pillére.
A különféle technikai- és design-megoldások megosztják a kerékpárosokat, míg a legnépszerűbb túrák és rendezvények összehozzák őket, és a sportok között is egyre nagyobb figyelmet harcol ki magának a bringázás, az elmúlt években magyaroknak is szurkolhatunk a legnagyobb versenyeken.
Célunk, hogy minél több hallgató kapjon kedvet a rendszeresebb bringázáshoz, segítséget a felszerelésválasztáshoz, a közlekedéshez, vagy lendületet az edzésekhez. És inspirációt a kerékpározás legendás történeteiből.
Kerékpározásra nyitott, illetve alkalmanként vagy rendszeresen kerékpározó felnőttek. Amatőr sportolók. Sportkedvelők. Minden műsorba kerül olyan tartalom, amely kezdő kerékpárosok számára is hasznos információ, a rádióhallgatók közül is őket vonja be a műsor a kerékpározás világába. Praktikus tippek, hasznos információk, történetek.
Kikapcsolodás, sport, eredmények
Személyes sikereink
Bence:
Miután elkezdtem városban bicajozni, át tudott alakulni szokássá és jobb életminőséget adott. Nem kísérletezés maradt, nem bizonyos útvonalakhoz kötődik, hanem felfedeztem azt, hogy mindenhová el lehet jutni bicajjal, illetve mindenhová fel is lehet
tekerni bicajjal és ezt élvezni is lehet. Megtaláltam a magam tempóját, a magam ritmusát, meredeken és hosszabb távon is. A testem kiterjesztésévé vált egy olyan dolog, ami először csak egy sík terepre való rövid távú közlekedési eszköznek tűnt.
Tufi:
Kerékpárosként nem győzelmet emelnék ki, hanem azt, hogy 4-5 szakágban is sikerült megtalálni azt az élményt, amit a versenyzés ad. Az elmúlt 1-2 évtizedben pedig valami hasonlóra a civil életben is, hiszen nagyon sokféleképpen sikerült átadni az embereknek a kerékpározás szeretetét és a tudást, egy nagyon változatos sport/hobbi megismerésének lehetőségét.


Kik beszélgetnek?
Mit érdemes tudni rólunk
Dankó Bence:
A TrendFM-en hallható reBrief kreatívipari magazin alapító-műsorvezetője, civilben vezető stratéga egy reklámügynökségben. Közel 20 éve városi bringás, de az erdőkbe is lelkesen kimerészkedik, amikor ideje engedi. A Turizmus Akadémia kerékpáros túravezető képzését 1,5 éve végezte el. Azóta már nem csak barátait, de bicajos túrázók csoportjait is kíséri az ország több pontján is. Nagy szerelme a Mátra.
Takács Tamás:
A bringás programokat szervező Ridehard.hu alapítója és a BalatonBike365 projekt munkatársa, szabadúszóként több hazai aktív kerékpáros szervezet projektjeiben szakértő.
Korábban a nyomtatott velo.hu magazin és az online Bikemag.hu főszerkesztője.
A bringázással sportolóként ismerkedett meg, azóta szerteágazott a pályafutása. Kislányának ezt válaszolta röviden először a “mit dolgozol” kérdésre: “Kerékpározni tanítom az embereket.”

© Copyright 2025. Pedal.Co. All Rights Reserved.